Błękitny Tour – podsumowanie

W niedzielę 13.06 w Polskę wyruszyło 20 autokarów, które w czasie pięciodniowej podróży zawitały do ponad 400 miejscowości w Polsce. W skali ogólnokrajowej była to największa tego typu akcja, jaka do tej pory miała miejsce w kampaniach wyborczych. Jeżdżący nimi sympatycy Platformy Obywatelskiej rozdawali napotkanym wyborcom ulotki Bronisława Komorowskiego i zachęcali do pójścia na wybory.

14 czerwca w tournee po Regionie Pomorskim udał się jeden z nich, zabierając wolontariuszy ze Stowarzyszenia „Młodzi Demokraci”. Punktem startu autokaru był Gdańsk. Podczas pięciu dni trwania Błękitnego Touru zostało odwiedzonych 20 miejscowości: Nowy Dwór Gdański, Malbork, Sztum, Kwidzyn, Pruszcz Gdański, Tczew, Starogard Gdański, Kościerzyna, Puck, Wejherowo, Lębork, Kartuzy, Puck, Wejherowo, Lębork, Kartuzy, Słupsk, Bytów, Chojnice oraz Człuchów.

Akcja spotkała się z bardzo pozytywnym odzewem ze strony wyborców, którzy bardzo często przyłączali się do grupy wolontariuszy by pomóc w ich działaniach. Była to również doskonała okazja aby przekonać do kandydatury Komorowskiego niezdecydowanych. Za marszałkiem Sejmu agitowali także parlamentarzyści z regionu i samorządowcy. Miało miejsce wiele rozmów, w których dopytywano się o wizję Polski kandydata na prezydenta RP. Często dochodziło do miłych sytuacji, gdzie nadjeżdżający autokar witali tłumnie mieszkańcy, wiedząc już wcześniej o jego planowanym przybyciu. Rozdanych zostało wiele ulotek, plakatów oraz gadżetów kampanijno-informacyjnych. Bywały też sytuacje, gdzie napotkani wyborcy prosili o więcej materiałów, aby móc podzielić się nimi ze swoimi rodzinami, przyjaciółmi oraz znajomymi. Cała akcja uzyskała pozytywny odbiór wśród napotkanych osób, a zarazem padło wiele deklaracji pójścia do urn w nadchodzącą niedzielę i oddania głosu na jedynego, słusznego kandydata :)



Do góry Wydrukuj